my weekend

fredag -  vaknade väldigt sent pågrund av att jag inte kunde sova på natten så jag stack aldrig till skolan för att träffa tjejerna och så.. men sen fixade jag mig och åkte in till stan och träffade magda för att kolla lite julklappar och så vidare
va jätte mysigt att få vara en stund med min sötnus magda i veckan nu ska vi ses mer har vi bestämt :) och hon har sån tur för hon ska köpa julklapp till sin kära pojkvän och min kära vän lambi jag vill också ha en mysig pojkvän att köpa julklappar till , hahah ni anar inte men jag är sån som älskar att köpa julklappar och presenter till annat folk spc killar
alltså kläder e jag nog expert på , min pappa kan aldrig köpa rätt kläder till min bror men när jag väljer sakerna blir han skit glad haha :) i have a gift from god för att styla killar kanske haha eller något sånt haha magda tycker jag e lite sjuk i huvet för att jag tycker det e kul att köpa grejer till killar hahaha :) sen iaf åkte jag till min älsklings bubbi karolina som bor i ljungsbro och vi åt mat som hennes mami hade lagat och det var sjuukt gott! sen kolla vi på idol åt chips och drack julmust och snacka massor och snackade massor skit som vanligt haha och skrattade väldigt mkt hahaha spc när jag råka spilla julmust överallt ahaahah :) sorry bubb! hehe vi hade det iaf jätte mysigt tack älskling för en väldigt mysig och rolig fredag det behövdes hihi! sen fick jag skjuts hem och när jag kom hem kollade jag på en dokusåpa på tv.chile med mami sen satte mig vid datorn och snackade lite med bubbor, sen kollade jag på film och sen somnade..det var min fredag.


lördag -   mamma väckte mig vid ett och jag vaknade med världens värk i magen och gick på toan och då upptäckte jag , jag fick min röda julklapp kul va? nae inte för mig eller jo på ett sätt för har vart lite rädd att den inte hade kommit.. men den kom och nu ska jag ha den i typ aa fem dar eller nåt kul kul men men bra att den kom nu och inte senare.. men iaf värk hela dagen som vanligt.. så drogade tabletter, sen senare på dagen fick jag för mig att kolla på en skräckfilm själv jag brukar göra det ibland det e ganska läskigt men jag älskar skräckfilmer, kollade på Urban legends: The legend of bloody mary , den va helt okej men det var en scen som gjorde mig äcklad som in i helvete , spindlar? är inte min grej alltså fobi på riktigt .. det va nog den äckligaste scenen jag har sett oh fyfan spindlar kan ju gå o dö varför finns dom ens? ganska onödigt tycker jag! sen den scenen har hela min kropp kliat konstant! efter hela filmen så var jag tvungen att se något annat för att glömma bort filmen så jag började att kolla på AVENTURA LIVE IN MADISON SQUARE ni kanske inte vet vilka det är? men dom sjunger bachata/balader på spanska dom är från dominikanska repupliken och puerto rico alltså man kan ju säga att han som e sångaren och heter Anthony Romeo Santos är typ sjukt het alltså verkligen HET och han har världens hetaste röst och låtarna är helt underbara verkligen , plus att han har en låt med wisin y yandel noche de sexo den vet nog alla vilken det är och oooh när dom sjunger den då ere panik till max man önskar verkligen att man va där och när han sjunger med Don omar då ere orgasm!!! sjukt heta iaf och skit bra konsert två timmar värt!!
sen kollade jag på Chris brown live in Somment Center Nashwille skit bra men ganska kort bara en timme men hoppas den i sthlm lir längre men jag fick panik och rysningar i hela kroppen när han sjunger with you helt sjukt! sen iaf såg jag en film med mami och såg på The cutting edge 3: Chasing the dream , gullig och romantisk film rekomenderar att ni ser den! sen la vi oss och sov , jag sov med mami jätte mysigt! älskar min mamma mest av allt verkligen! <3 mysig lörds.



söndag -   vaknade väldigt sent orkade ingenting och fortfarande värk i magen :/ så mami lagade god mat och jag har fått dricka te och manzanilla och massor varmt dagen av mami hihi min gulliga mami ska alltid komma med sina chilenska kurer och sånt hon e så söt!! sen så har jag kollat på la teleton fortsätter nog att kolla mer sen för nu orkar jag inte mer den e så lång tre dar inspelning liksom , så delar upp det lite .. sen har jag också pratat med min familj från chile som jag faktiskt inte pratar med så mycket nu tog det ett år.. saken är att mina föräldrar snackar med dom jämt men jag är väldigt känslig varje gång jag snackar med någon av dom.. så får jag tårar och jag blir typ nere och får grova depressioner i flera dar och veckor ibland.. saken är att nu har jag inte vart där på fem år och sista gångnen jag va där så hann jag bara säga hejdå till mormor och morfar och jag har en vääääldigt stor familj där nere tänk er att inte få säga hejdå till dom du älskar mest av allt? det gjorde sjukt ont och jag har inte släppt det än .. för man vet aldrig vad som händer , jag är så rädd för sånt.. och det är så himla jobbigt såhärdag i året jag blir alltid nere och deppig för att det e vid den här tiden på vi brukar att åka till chile .. hur mer lyckat kan det va att spendera början av året i chile? helt underbat ju!
jag minns att varje nyår sen jag va i chile för första gången så har jag gråtit när jag inte har varit där precis vid tolv slaget kommer tårarna .. för att jag ser runt omkring mig och jag ser att jag inte är där.. den ända nyår jag inte har gråtit är nog 2006 till 2007 då jag var i sthlm jag grät senare på natten men inte då tolvslaget.. men annars har jag gråtit varenda tolvslag.. den här kommer jag nog också gråta hav.. för nu har det gått fem år och det gör så ont att sakna alla där nere så mycket.. igår pratade jag med min älskade mormor och morfar ooh dom e så underbara , jag fick tårar direkt såklart men jag försökte att hålla mig så dom inte skulle höra men dom gjorde det .. och då kom en annan röst i telefonen och vill ni veta vem det var? min älskade kusin mauri alltså mitt hjärta bankade i hundra elva eller något och jag brast ut i tårar och verkligen sa hur mkt jag saknade honom och allt.. och han grät med och sa att jag inte skulle vara orolig att vi snart skulle träffas och att han tänker på mig alltid och att han älskar och saknar mig med.. jag och min kusin är väldigt nära varandra det e helt sjukt vi e typ identiska jag älskar alla mina kusiner sjukt men det är tre jag är jätte nära med det är mauri guille och roberto , dom är som mina skyddsänglar eller något dom finns alltid där i varje steg jag tar så tänker jag på deras ord och allt.. dom betyder sjukt mkt , oh alla mina kusiner e underbara oh vilka minnen jag saknar dom sååå , det går verkligen inte att förklara.. men det va helt underbart att få prata med min mauri! te quiero primito mio!
och sen ringde vi min bror oh min kära söta stora bamsebjörn till bror , så svarar han och säger aloo si christian och då säger jag hoola hermano och jaa tårar kommer där också och han säger hoola po hermanita mia tanto tiempo oh balbalala och shiit min bror han e så gullig jag älskar verkligne honom! önskar att han bodde här då skulle jag varje gång jag kände mig rädd och sårad skulle jag springa in i hans stora och biffiga famn och han skulle krama om mig och säga att han kommer aldrig låta nån såra mig eller röra mig för jag e hans älskade lilla hermanita linda.. hans lilla morenita som han säger till mig och hans dotter gabriella som är sjukt lik mig enligt alla hehe älskar dom där två små snorungarna han har till dotter och son hihi , vi pratade väldigt länge iaf han fick veta mkt från mitt liv här och så han va inte så glad men han sa att om jag ville nåt så fanns han där hihih gulliga broshan! världens bästa! sen efter dom samtalen så la jag mig i mammas säng och tänkte och kolla på bilder och lyssnade på låtar jag lyssnade på när jag va där sist och där kom alla tårarna.. det gör ont jätte ont i mig :(  varje dag i dessa fem år har det gjort ont men nu är smärtan jätte stor.. nästa år måste jag jag mååste verkligen åka dit, klarar inte av ett år till utan dom :/ aja nu ska iaf äta något sen blir det nog film eller något.. tror inte jag kommer sova i natt mkt heller.. :/ men men kanske skriver senare.. nu kommer lite härliga bilder som påminrt mig om min älskade underbara familj och mitt älskade land och stad Antofagasta.. det är en stad ni någon gång i livet måste till eller besöka Chile iaf det är ett vacker och underbart och varmt land och alla människor är varma öppna och vänliga så jag rekomenderar besök det nån gång i ditt liv :) aja nu kommer bilder!


    
    



   
    
min älskade syster och min älskade kusin mauri <3



xoxo- lillis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0